Vesijumpassa olin lauantaina, vaikka vähän "löysäillen", ei parane vaatia liikaa itseltään. Ehkäpä tämä yritteliäisyys kostautuu kun sitten eilen ja tänäänkin vielä olen ollutkin aikas väsynyt. Etenkin aamuisin on vaikeaa saada itseään liikkeelle, tuntuu että väsyttää ja väsyttää. Tänään en sitten mennyt ollenkaan aamun ranskan tunnille, mutta entisöintikurssia ei malta jättää väliin. Eka tuoli on nyt valmis, tänään sain kolmannen lakkakerroksen siihen pintaan. Toista tuolia olen jo aloitellut, maalit ja vanhat lakat on suunnilleen siklattu pois ja tänään pistin sen liimaukseen, kun yksi liitos oli huonosti kiinni ja jalka vähän haljennut. Ensi kerralla sitten hiotaan ja petsataan, tuskin ehtii muuta yhdellä kerralla. Hidasta tuo entisöinti on, kaikki vaiheet vievät yllättävän paljon aikaa, noista tuoleista kun täytyy saada kaikki valkoinen maali pois, maalattuun/lakattuun pintaan ei petsi tartu. Nyt niistä tulee suunnilleen alkuperäisen näköiset, tummaksi petsattu ja lakka päälle, ainakin tuo eka tuoli näytti mielestäni ihan hyvältä.

Ilmat näyttävät kylmenevän ja huomiseksi on kait luvassa jopa lumisadetta! Äsken kuitenkin joimme vielä iltapäiväkahvit lasitetulla parvekkeella, jokohan oli viimeinen kerta tänä syksynä. Vaikka olen syksyllä syntynyt, niin kyllä minä kaiketi kuitenkin enemmän olen kesäihminen, en yhtään tykkää kun täytyy aina pukea ja riisua, eikä koskaan ole oikea vaatetus päällä. On se vaan kesäkeleillä niin paljon helpompaa... No kesää odotellessa talvea kohti tässä mennään.